fbpx
06 41 205 475
info@bosscoaching.nl

30 apr 2018

HSP? 5 tips om in je eigen energie te blijven

HSP, hooggevoelig, hoogsensitief?

Heb je moeite om in je eigen energie te blijven en last van stemmingswisselingen? Voel jij je in drukke omgevingen snel vermoeid? Komen emoties van anderen diep bij je binnen en trek jij je deze emoties vaak persoonlijk aan? Ben je gevoelig voor stress om je heen? Dan ben jij hoogstwaarschijnlijk hooggevoelig, hoogsensitief, HSP.

Al die prikkels, emoties en energieën die bij je binnenkomen verstoren je energiebalans en een goed contact met jezelf. Bij een langdurige verstoring kan er een mist van onrustige energie om je heen hangen. Deze mist versterkt je gevoelens van onzekerheid en zelftwijfel. En werkt ontkrachtend. Ook vertroebelt deze mist het zicht op jezelf en anderen.

Het goede nieuws is dat het heel goed mogelijk is om in je eigen energie te blijven, hoe hoog sensitief je ook bent. Toen ik had geleerd hoe ik in mijn eigen energie kon blijven, veranderde mijn leven enorm. Wat een verschil! Veel meer rust in mijn hoofd en eindelijk voelde ik duidelijk welke energie van mij is en welke van een ander. Ook lekte ik geen energie meer. Wil jij dat ook? Hierbij mijn tips.

5 tips om in je eigen energie te blijven

Tip 1 Bescherm dagelijks je aura door een afschermoefening te doen

Dit is de aller allerbelangrijkste tip om in je eigen energie te blijven: dagelijks je aura beschermen. Dit voorkomt ook dat je energie lekt.

De meest krachtige afschermoefening die ik ken is eenvoudig om te doen (in 2 minuten) en biedt 24 uur krachtige bescherming. Je kunt deze afschermoefening leren via mijn gratis videoserie ‘Goed in contact met jezelf’

Doe je deze krachtige afschermoefening iedere dag vlak na het opstaan, dan begin je iedere dag vanuit rust.

Tip 2 Verbind jezelf iedere dag met de aarde energie door jezelf te ‘aarden’

Door je te aarden sta jij fysiek en mentaal steviger op je benen. Bovendien kun je dan makkelijk aarde energie opnemen, waardoor jij je energieker voelt.

Er zijn verschillende manieren om jezelf te aarden. Een heel effectieve en eenvoudige manier van aarden kun je leren via mijn gratis videoserie ‘Goed in contact met jezelf’.

De combinatie van dagelijks aarden en aurabescherming is extra krachtig.

Tip 3 Gebruik je ademhaling

Diepe ademhaling brengt je, als je uit je energie bent, weer terug bij jezelf. Terug in het moment. Terug bij je gevoel. In voorkomende gevallen: ga met een rechte rug of staan en adem minimaal 10 keer zo diep mogelijk in en uit. Blijf deze diepe ademhaling doen tot jij je weer rustig voelt en in contact met je eigen gevoel.

Tip 4 Diepe ademhaling in combinatie met aarde energie opnemen

Als jij je geaardt hebt kun je de diepe ademhaling combineren met het opnemen van

aarde-energie. Doe voor een goede concentratie je ogen dicht en visualiseer dat bij iedere diepe inademing je, via je voeten, aarde energie opneemt. Bij iedere uitademing verspreidt de aarde energie zich door je lichaam. Je kunt je zo opladen met aarde energie.

Tip 5 Visualisatie oefening druk loslaten

Deze visualisatie oefening werkt het krachtigst als je het aanvullend doet op tip 1 en 2.

De oefening:
Zoek een rustig plekje op, waar je kunt zitten of staan (altijd met rechte rug). Doe je ogen dicht en adem 5 keer zo diep mogelijk in en uit. Stel je daarna voor dat jij voor een oneindig diepe put staat. Het is onmogelijk om in deze put te vallen. Jij bent veilig.

Voel de druk om je heen van energie die niet van jou is. Het sluit jouw energie af. Die druk kan aanvoelen als een extra laag dikke kleding of als een harnas. Ontdoe je van de druk door je voor te stellen dat je de druklaag in stukken uittrekt (net als kleding) en de uitgetrokken laag in de oneindig diepe put te gooien.

Ga hiermee door tot je alle stukken van deze druklaag in de oneindig diepe put hebt gegooid. Voel daarna hoe het voelt zonder deze druk. Kom terug in de ruimte waar jij je bevindt en doe rustig je ogen weer open.

Heb je vragen over deze blog mail me dan op info@bosscoaching.nl

 

 

 

 

2 Responses

  1. Nicky

    Dank je voor de goede tips Ed. Aura bescherming, aarden, en de ademhaling helpen me enorm. De oefening met de diepe put zal ik de volgende keer ook proberen. Dank je wel !

  2. Marianne

    Hallo Ed,

    De tips die je geeft om goed in je energie te blijven zijn helder en gemakkelijk toepasbaar. Uit ervaring weet ik hoe belangrijk het is om te aarden en om je te beschermen. In de cursus die je aanbiedt zijn vele bruikbare en goed uit te voeren tips fijn om alle onrust bij je zelf weg te halen. Het vergt wat oefening maar vooral discipline om het iedere dag te doen. Daarna wordt het een soort gewoonte te vergelijken met iedere dag tandenpoetsen. Het gaat bij je levensritme horen. Soms zijn er tijden dat het ongewoon druk is er dat er veel van je flexibiliteit en aandacht verwacht wordt. Dan is het juist zo fijn om een aantal keren per dag die rustpunten te nemen en merk je dat je zonder schuldgevoel zaken kunt laten liggen en grenzen kunt trekken, ook al is dat voor je omgeving soms wel eens even wennen ;-).. Dank je wel voor al je lessen

Leave a Reply